Fem fordele ved at outsource mødebooking

Der er naturligvis både fordele og ulemper ved at outsource sin mødebooking til en anden virksomhed. I den her artikel vil vi dog fokusere på de fordele, der er forbundet med outsourcing af mødebooking – mere specifikt, så ønsker vi at beskæftige os med de fem mest prominente fordele ved at outsource mødebooking til et professionelt firma (oftest bliver sådanne opgaver outsourcet til et telemarketingbureau, men der er også få andre muligheder) i stedet for at sidde med det inhouse og måske endda helt selv.

 

1) Det skaber vækst

Der skal bestemt ikke lægges skjul på, at hvis du vælger at udlicitere arbejdet med salg til en anden virksomhed, så de kan få lov til at arbejde med det på fuld tid og du kan få lov til at beskæftige dig med det, du nu engang gerne vil beskæftige dig med, så vil du kunne skabe en massiv vækst i din virksomhed. Derfor skal du bestemt ikke holde igen med at få gang i outsourcingen af dit salgsarbejde til et professionelt telemarketingbureau.

 

2) Brug din tid anderledes

Når du vælger at udlicitere arbejdet med mødebooking til en anden virksomhed, så er det heller ikke noget, du længere selv skal sidde med. Derfor får du naturligvis friet noget af din tid, som du i stedet kan investere i noget andet, som du mener gavner din virksomhed bedre og skaber mere værdi for både din virksomhed og dens kunder. For dig der ikke er skabt til at arbejde med salg, så er det en drøm at kunne fravælge det til fordel for andet.

 

3) Nemt at opskalere

En rigtig god ting ved at vælge at outsource din mødebooking til et telemarketingbureau er, at du har mulighed for at opskalere. Hvis du gerne vil sætte endnu mere gang i salget, fordi du lige har ansat flere mand til at håndtere arbejdet, så kan du blot ændre aftalen med det valgte bureau, så der enten bliver tilkoblet flere sælgere eller de allerede tilkoblede sælgere kommer til at pålægge dit salg et større fokus end førhen – uanset hvad så er det nemt og ubesværet for dig.

 

4) Få et friskt syn på dit salg

Hvis du ikke altid har udliciteret dit salg, så har du enten selv siddet med det eller du har haft ansat en eller måske endda flere sælgere til det. Ved at omlægge din salgsstrategi og i den forbindelse også outsource arbejdet til et telemarketingbureau, så får du muligheden for at få et friskt syn på dit salg. Et telemarketingbureau vil med garanti gribe tingene an på en helt anden måde end dig selv – og det er forfriskende for dit salg og din virksomhed.

 

5) Du slipper for at gøre det selv

Det bedste af det hele er, at du ikke længere selv skal have noget med mødebooking at gøre. Det kan ganske vist godt være, at du selv vælger at varetage disse møder, men det er også din tid værd sammenlignet med cold calling, der hurtigt kan ende med at optage rigtig meget af din tid! Ved at udlicitere arbejdet, så er denne bekymring ovre, da du slipper for at gøre det selv og du kan derfor investere din tid andetsteds, som også er nævnt ved fordel nr. 2.


Vil du være blogger på Dansk Handel og Erhverv?
Vi tillader oprettelse af profil og udgivelse af egne artikler på sitet. Vi kræver blot at du overholder vores retningslinjer.
Bliv gæsteblogger

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *