Sådan kommer jeres virksomhed i gang med wayfinding

Der skal naturligvis ikke lægges skjul på, at det bestemt ikke er alle virksomheder, der har behov for at arbejde med wayfinding. Der findes dog rigtig mange danske virksomheder, der faktisk kan nyde stor gavn af det. Hvis du driver eller er ansat i én af de mange virksomheder, der kan bruge wayfinding til at give deres kunder en bedre oplevelse i hverdagen, så er der bestemt ikke nogen tvivl om, at det meget hurtigt kommer til at vise sig som en rigtig god investering, så derfor skal du selvfølgelig også se nærmere på konceptet. Hvis du gerne vil have din virksomhed i gang med wayfinding, så er du kommet til det helt rette sted, for det er lige netop dét, du finder information om i denne artikel.

 

Find ud af, hvad jeres behov er

Noget af det første, men samtidig også noget af det vigtigste, der skal gøres er, at se nærmere på, hvad virksomhedens behov i forhold til wayfinding reelt set er. Der kan være stor forskel på, hvad wayfinding bruges til og hvad de forskellige virksomheder mener de selv har behov for. Derfor er det også uhyre vigtigt, at I sørger for at danne jer et meget specifikt overblik over, hvad I reelt set er på jagt efter, når det kommer til wayfinding, inden I går i gang med at lede efter virksomheder, der kan levere en god løsning. Alt afhængigt af, hvor stor en organisation, der er tale om, så er det nødvendigt at indkalde til møde for at indkredse jeres behov og jeres krav.

 

Find en pålidelig leverandør af teknologien

Næste skridt er, at finde frem til en virksomhed, der er i stand til at levere en teknologi, der stemmer overens med jeres behov og krav, så I kan få leveret lige netop dén applikation eller dét system, I har sat næsen op efter. Hvis der f.eks. er tale om wayfinding til et indkøbscenter, så kan det være en god idé at overveje faste skærme rundt omkring i centret, som kunden har mulighed for at bruge til wayfinding, men hvis der derimod blot skal bruges wayfinding til en konference eller en messe, der bliver afholdt én eller få gange om året, så kan det ikke betale sig mest faste skærme, hvorfor det i stedet vil være mere ideelt med en applikation, der fungerer sammen med diverse smartphones.

 

Skaber det værdi for din virksomhed?

Der findes mange virksomheder, der sagtens kan bruge wayfinding i forbindelse med deres forretning, men det er dog ikke alle virksomheder, der får reel værdi af wayfinding. Derfor skal du naturligvis også sikre dig, at din virksomhed reelt set får tilført en værdi, der er svarende til den investering, du skal lave i systemet eller applikationen, der skal bruges til wayfinding. Det kan f.eks. skabe værdi ved at gøre det nemmere for dine kunder at finde frem til butikker i et indkøbscenter eller messestande ved en messe, så de dermed bliver mere tilfredse med helhedsindtrykket af dit indkøbscenter eller din messe.


Vil du være blogger på Dansk Handel og Erhverv?
Vi tillader oprettelse af profil og udgivelse af egne artikler på sitet. Vi kræver blot at du overholder vores retningslinjer.
Bliv gæsteblogger

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *