Præsentation i særklasse – professionelle mødelokaler

Langt de fleste virksomheder har ikke store og smarte mødelokaler med lækkert, dyrt inventar. Da pladsen muligvis er mangelfuld allerede, er det ikke mødelokalet, som er førsteprioritet på kontorplanen. Dette er der mange naturlige grunde til, men generelt er det da også irriterende ikke at have disse, når man endelig får brug for professionelle mødelokaler. Der findes dog en løsning, og denne er da også yderst attraktiv for mere eller mindre enhver virksomhed, der ikke har lokalerne til rådighed selv.

Hos citycallcenter.dk har de mødelokaler til mere eller mindre enhver lejlighed. Der er fokus på det professionelle udtryk, og selv de mindste detaljer er forretningsorienterede. Vil du således gerne starte ud med det bedst mulige udgangspunkt, så kan du med fordel vælge deres lokaler. Der er ingen bedre måde at holde et møde på end ved at gøre det i professionelle og seriøse omgivelser. Dette er både en erklæring om at du, som forretningsmand, tager situationen seriøst, men det er også et tegn på respekt for den pågældende samarbejdspartner, da de kan se, at du har været professionel i dit valg af mødelokation. For mange iværksættere, hvor hverdagen stadigvæk er hektisk, er det også en effektiv måde at skjule den hverdagsrod, som medfølger en nystartet virksomhed.

Gå ikke på kompromis, men vælg det sikre valg

Erhvervs- og forretningslivet medfører et krav om professionalisme. Dette gælder, hvad end du er nystartet eller gammel i branchen, og det er essentielt i forhold til en god forretningsførelse. Kunder og interessenter vil gerne behandles med respekt, og dette gøres bedst, ved at man engagerer sig i mødesituationen og præsenterer virksomheden seriøst. Dette vil medføre et mere konstruktiv dialog, hvilket vil resultere i et langt mere produktivt og effektivt samarbejde.

Nogle virksomheder og deres ejere tager lettere på processen omkring mødeafholdelse, men dette er dog en stor fejl fra deres side. Mødet handler nemlig ikke bare om at fremstille forretningsplaner og danne relationer, men det er i høj grad også en proces, hvor man anskuer hinanden som person og forretningsmand. Valget af mødeafholdelse afspejler ofte, hvordan man tænker som forretningsmand, og man skal derfor være særdeles omhyggelig, når man arrangerer dette møde.

Uden omhu kommer man pludselig til at sende signaler, som man ikke ønskede, eller som viser virksomheden fra en side, som ikke er speciel fordelagtig fra dit perspektiv. Disse situationer skal undgås for en enhver pris, og sommetider betyder det, at man må finde ekstern hjælp. Booking af mødelokaler er et godt eksempel på, hvordan situationer i forretningslivet bør og skal håndteres. Er man ikke klar til at præsentere virksomheden fra egne lokaler, kan man tage drastiske midler i brug og vælge en mere professionel løsningsmodel. Professionelle mødelokaler findes mange steder, og eksempelvis citycallcenter har på en visionær måde gjort det muligt at booke professionelle mødelokaler nemt og bekvemt. Det er ekstremt smart og selv for de større virksomheder, som ellers har egne lokaler, kan det være fordelagtigt at vælge deres mødelokaler, da de har en helt særlig kombination mellem seriøsitet og en uformel stemning.


Vil du være blogger på Dansk Handel og Erhverv?
Vi tillader oprettelse af profil og udgivelse af egne artikler på sitet. Vi kræver blot at du overholder vores retningslinjer.
Bliv gæsteblogger

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *