5 tips til en virksomhedsblog, der skaber salg

En virksomhedsblog styrker både Googleplaceringer og salg. Læs tekstforfatter Louise Lamberths 5 nemme tips til blogging her.

Derfor skal du have en virksomhedsblog

For ikke så længe siden slog vi alle sammen op i den gule telefonbog, når vi ville købe noget.
Den tid er forbi. I dag googler vi. Og vi googler ikke kun produktnavne og ydelser, men også svar på spørgsmål om det, vi vil købe.

Det er derfor, du skal have en virksomhedsblog. For hvis bloggen besvarer spørgsmål, som dine kunder stiller sig selv, så køber de hellere af dig end din konkurrent.

Min egen hjemmeside steg 100 pladser på vigtige søgeord

Indrømmet: Da jeg i sin tid begyndte at blogge, var det for at stige på Google.

En eller anden seoekspert havde fortalt mig, at blogging kunne hjælpe. Han havde ret.

Jeg bloggede i afdæmpet tempo og byggede nogle links, ikke særlig mange.

Men resultatet overraskede mig: Min hjemmeside steg 100 placeringer på Google på nogle af de vigtigste søgeord.

Det er godt. For som du ved, klikker langt de fleste på de øverste Googleresultater. Næsten ingen klikker på side 2.

Samtidig begyndte folk at sende mig venlige e-mails og spørgsmål. Det gik op for mig, at min blog ikke bare styrkede Googleplaceringer – den styrkede også forholdet til kundemålgruppen.

Jeg blev så begejstret for at blogge, at jeg også skrev bogen Blog dig til synlighed og salg.

Her får du mine 5 bedste tips til din virksomhedsblog.

Tip 1: Er seo del af din strategi? Brug data

Du skal selvfølgelig have lavet en søgeordsanalyse til dine blogindlæg og salgstekster.

Men den allerbedste strategi er, at nogle af blogindlæggene svarer på spørgsmål, folk googler.

Fra dine blogindlæg skal du naturligvis linke til en salgstekst, som relaterer til blogindlægget.

Det styrker søgeordsplaceringerne.

Du kan bruge Storybase eller Contentbeak til at finde ud af, hvilke spørgsmål folk googler om det, du sælger.

Tip 2: Kig i indbakken

Du kan finde gode emner til blogindlæg ved at kigge i indbakken.

Du har sikkert en del mails med spørgsmål fra kunder og potentielle kunder.

Alle de spørgsmål kan du bruge til blogindlæg.

Den slags blogindlæg kan også spare dig en masse tid.

Næste gang, nogen fx spørger: “Hvordan bruger jeg produktet?” – eller “Hvordan løser jeg det her problem?”, kan du videresende dem til bloggen, i stedet for at du skal skrive det hele en gang til.

 Tip 3: Genbrug dine blogindlæg

Blogindlæggene kan du også sende ud som nyhedsmails.

Eller hvad med at poste dem på LinkedIn eller Facebook? Du behøver ikke gøre det manuelt:

Du kan nemlig sætte programmet Recurpost op til at poste for dig ganske gratis.

Tip 4: Husk altid interne links

De interne links bliver tit glemt, og det er synd.

Interne links gavner nemlig både søgemaskineoptimeringen og salget.

Husk derfor at linke til salgssiderne fra dine blogindlæg, hvor det er naturligt.

Tip 5: Link også ud

Mange er bange for at linke ud, fordi de tror, at de taber seoværdi på det.

Det passer heldigvis ikke.

Du må meget gerne linke ud til relevante autoritative og relevante hjemmesider – det styrker seo.

 

 

 

Skriv et svar