Virksomhed, hvor er din blog?

Start en virksomhedsblogTaler du med dine kunder på nettet? Nej, dine mails tæller ikke. Og nej, dine annoncer gør heller ikke. Jeg spørger, om du jævnligt serverer tekstindhold for alle dine potentielle (og nuværende) kunder? Tekstindhold, der har den helt rigtige blanding af faglighed, personlighed og underholdning? Hvis du stadig bare stirrer på skærmen med åben mund og luft i øjnene, så har du nok ikke en virksomhedsblog. Så ved du altså ikke, hvilke fordele en blog kan give dig og din bundlinje.

Tillad mig at oplyse dig, for det er synd for alle virksomheder, der leverer gode produkter og værdifulde ydelser, hvis de ikke kommer i gang med at udbrede deres budskab i en virksomhedsblog.

Det, der foregår på en virksomhedsblog, hedder content marketing. Glem alt om traditionel marketing og sælgersnak. Det skal vi ikke have noget af her. I stedet skal du, virksomhed, sælge dig selv gennem en fortælling af din historie, din mission og vision, din hverdag og de dygtige mennesker, der er en del af dig.

Content marketing handler om at udbrede kendskabet til virksomheden. Men det handler også om at tiltrække potentielle kunder ved først at tilbyde dem noget, de kan bruge, og som interesserer dem.

Hvorfor? Fordi den eneste måde, hvorpå nogen har lyst til at give den typiske sælger en high five, er med en stol.

I stedet vil vi gerne føle, at vi kommer i første række. Vi vil gerne kunne mærke, at vi kender og har tillid til dem, vi handler med.

Hvad skal jeg skrive på min virksomhedsblog?

Din virksomhedsblog skal gøre det klart for dine besøgende, at du er ekspert på dit område. Artikler med fagligt indhold, beskrivelser, how-to-guides og lignende fremstiller dig som en autoritet, man kan stole på. Glem simple FAQ. Dine artikler skal tage læserne hele vejen rundt, så de får personlige og uddybende svar på alle spørgsmål.

Fortæl om de gode møder med glade kunder. Fortæl også, hvornår det ikke gik så godt, og hvad du lærte af det. Vær menneskelig. Vær provokerende. Vær nytænkende. Men vær først og fremmest ærlig. Ærlighed sælger.

En virksomhedsblog er også gylden i SEO-sammenhæng. Jo mere kvalitetsindhold du har på din webside, jo bedre bliver din position blandt søgeresultaterne, når nogen søger på dine søgeord. Indhold er konge. Punktum.

Det er ikke let at starte en virksomhedsblog. Du skal regne med at afsætte en stor del af din tid til det, for bloggen kræver konstant mere indhold.

Hvis du vil noget med din nye virksomhedsblog, så vælg en tekstforfatter, der kan skrive. Styr uden om alle dem, der skriver bare for at kunne sende en faktura ud. Du har startet din virksomhed på baggrund af viden og passion. Og det skal skinne igennem på din blog. Du kan ikke snyde dine kunder, og kun det bedste er godt nok.


Vil du være blogger på Dansk Handel og Erhverv?
Vi tillader oprettelse af profil og udgivelse af egne artikler på sitet. Vi kræver blot at du overholder vores retningslinjer.
Bliv gæsteblogger

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *