Fremtiden er online – er din virksomhed med?

I 2016 forsatte danskerne med at realisere deres købelyst online og slog dermed nye rekorder. Dansk Erhverv kan fremlægge opgørelser, der viser, at den danske e-handel officielt har rundet 100 milliarder kroner, og at tallet vil forsætte med at stige. Konklusionen er med andre ord, at fremtidens handel i stigende grad foregår online.

Er din virksomhed med? Hvis ikke, er det på høje tid at hoppe med på vognen, især hvis du driver en fysisk forretning. Det behøver ikke at være dyrt og tidskrævende; det har faktisk aldrig været hverken lettere eller billigere, men ej heller vigtigere.

 

Påvirk kundens indtryk af din virksomhed

Internettet giver dig den gyldne mulighed at kunne påvirke kundens førstehåndsindtryk. Når en potentiel kunde for eksempel hører om din virksomhed for første gang, er det kutyme at foretage et baggrundtjek. Men hvis ikke din virksomhed er online, kan kundens research hurtigt blive en farlig affære.

For hvordan skal kunden kunne vide, at du og din forretning tilbyder alt fra service i verdensklasse til skarpe, konkurrencedygtige priser og produkter med kvaliteten i højsædet, hvis ikke du er tilstede til at fortælle om det? Hvis informationen om din forretning er mangelfuld, er det langt mere attraktivt for kunden at tage kontakt til din konkurrenter, der kun er få klik væk.

Ved at oprette et website for din virksomhed, giver du dig selv adgang til et hav af muligheder for at påvirke nye kunders indtryk af din forretning. Hvis du eksempelvis driver en blomsterbutik, kan du bruge dit website til alt fra at informere de besøgende om dit sortiment til at skrive blog-indlæg, hvor du viser kunden din faglige kompetence ved at skrive guides til valget af den rette stueplante eller råd om, hvordan det er bedst at pleje forskellige blomstertyper.

Allier dig med professionelle uden store omkostninger

Som virksomhedsejer er arbejdsdagen ofte travl, og der er meget at se til. Dit fokus kan ikke være ligeligt fordelt på alle områder, og dit website kan ikke altid være førsteprioritet. Derfor er det en god idé, hvis du allierer dig med folk, der har forståelse for at drive virksomhed online. At udlicitere områder såsom webdesign, tekstforfatning og de mere tekniske detaljer vil være et klogt taktisk træk.

Ungdommen har i dag en fantastisk indsigt i at drive virksomhed online, og mange unge iværksættere har i deres projekter fokus på webløsninger og dertilhørende services. Det er derfor ikke svært at finde gode tilbud til billige priser. Når det kommer til det mere tekniske område, som for eksempel indlogering på et såkaldt webhotel samt teknisk stabilitet og backup-løsninger for dit websites indhold, er det dog klogt at vælge en erfaren og velrenommeret udbyder (se mere her), da din virksomheds online-sikkerhed er en tillidssag.

Så hvorfor bør du få din virksomhed online? Det bør du, fordi det gavner din forretning, at du er til stede der, hvor dine kunder befinder sig. Hvordan skal du ellers overbevise dem om, at de skal vælge dig frem for andre? At være online er din mulighed for at vise det særlige ved netop din virksomhed og skabe kant til dine konkurrenter.


Vil du være blogger på Dansk Handel og Erhverv?
Vi tillader oprettelse af profil og udgivelse af egne artikler på sitet. Vi kræver blot at du overholder vores retningslinjer.
Bliv gæsteblogger

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *